|
|
A www.vapol.hu weboldalon történő vásárlás
Általános szerződési feltételei
|
|
I. Bevezető rendelkezések
|
1)
|
Ezen Általános szerződési feltételek, tovább mint „ÁSZF” a www.vapol.hu portálon megkötött adásvételi szerződés résztvevőinek jogait, kötelezettségeit szabályozzák.
|
2)
|
A vállalkozó a Valašské Meziříčí-i Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal által kiadott vállalkozói engedély értelmében végzi tevékenységét (cégjegyzékszám: 26783789, székhely: 756 51 Zašová 270). A vállalkozói tevékenység a Cseh Kereskedelmi Ellenőrzési Hivatal és az Adatvédelmi Hivatal ellenőrzése alá tartozik.
|
3)
|
Az adásvételi szerződés résztvevőinek jogai és kötelezettségei jogilag szabályozottak a Polgári Törvénykönyv 40/1964. sz. törvénye 588.§-ának és a 12. §-ának rendelkezései alapján, a továbbiakban mint „Polgári Törvénykönyv”.
|
4)
|
Amennyiben a vásárló, tehát személy vállalkozói tevékenységét jelen szerződés nem érinti, az esetben annak mindennemű joga és kötelességei jelen szerződés rendelkezései, valamint a Polgári Tk. 52. §-ának rendelkezései irányadóak.
|
5)
|
Amennyiben a vevőt mint vállalkozót az adásvételi szerződés közvetlenül érinti, az esetben jelen adásvételi szerződés 409. §-ának, ill. a Kereskedelmi Tk. 513/1991. sz. törvényének rendelkezései irányadóak.
|
6)
|
A távszerződéskötés az adásvételi szerződés résztvevőinek fizikai jelenléte nélkül valósul meg elektronikus eszközök segítségével, mégpedig a www.vapol.hu portálon közzétett termékek megrendelésével.
|
7)
|
Jelen adásvételi szerződés által az eladó kötelezi magát a vevő által kiválasztott termék beszerzésére és átadására, továbbá a vevő kötelezi magát az általa megrendelt termék átvételére és az áru ellenértékének megtérítésére az ÁSZF rendelkezései alapján meghatározott módon és feltételek mellett.
|
8)
|
Mindennemű terméket a megnevezésével, alapvető műszaki paramétereivel és rövid jellemzésével szükséges ellátni, továbbá az áru darabonkénti ÁFA-s ára (5%-os, 21%-os ÁFA-kulcs) is feltüntetendő. A termék minden egyes típusánál az eladó az esetleges árengedményt %-ban is feltünteti.
|
9)
|
Amennyiben feltüntetendő az érvényes kedvezmény, e kedvezményt tartalmazó ár az érvényes. Az érvényes árkedvezmény nem jelent árkedvezményt meghibásodás vagy elhasználtság folytán, s épp ezért nem vonatkoznak rá az ÁSZF IV. cikkelyének rendelkezései sem.
|
10)
|
A vevő jogosult az áru vételárának részletekben történő kifizetésére, amennyiben az áru értéke meghaladja a 35 000,- Ft-ot. A részletfizetés a vevőnek nyújtott fogyasztói hitel által valósul meg. A részletfizetéssel kapcsolatos további információk közzététele a szerveren valósul meg.
|
11)
|
A DPD szállító által kézbesített áru során a szállítási költség az áru vételárával együtt számlázandó.
|
12)
|
A szerverrel történő kapcsolat létrehozása, az áru megtekintése, új tag regisztrálása, árurendelés és egyéb ügyletek távbonyolítása illetékmentesek.
|
13)
|
Az árukínálat és annak eladási ára az árengedményekkel egyetemben a közzététel egész ideje alatt érvényes.
|
|
|
|
II. Szerződéskötés és áruszállítás
|
|
A) Árurendelés
|
1)
|
A potenciális vevő az elektronikusan kitöltött megrendelőt az eladó részére megküldi.
|
2)
|
A megrendelő adásvételi szerződés-ajánlat, melynek tárgyát a megrendelőn szereplő áru képezi. Vételár alatt értendő a szerveren feltüntetett ár mint „az Ön ára”, mely az esetleges, a megrendelés ideje alatt aktuális árengedménnyel továbbcsökken.
|
3)
|
A megrendelő kézbesítését követően a vevő igazolja, hogy ismeri ezen ÁSZF-eket. A vevő a megrendelő elküldésének pillanatában vállalja az ÁSZF-ek általi kötelezettségeket.
|
4)
|
Az eladó a megrendelés kézbesítését követően a vevő részére megküldi a megrendelés elektronikus visszaigazolását. Az adásvételi szerződés megkötése a visszaigazolás küldésének pillanatában jön létre.
|
5)
|
Az eladó köteles a megrendelés kézbesítését követően az adott áru beszerzésére és leszállítására az árukészletnek megfelelő időn belül (lásd a II. cikkely B pontjának 2. bekezdését!).
|
6)
|
A vevő jogosult a megrendelés stornózására, mégpedig elektronikus formában az eladó weboldalán feltüntetett elektronikus címére. Stornózás lehetséges az árucsomagolás, kiszállítást megelőzően. A megrendelés stornózását követően az adásvételi szerződés megszűnik és a szerződő felek kötelesek az azzal kapcsolatos teljesítéseket visszaszolgáltatni.
|
7)
|
Ammennyiben az eladó által a vevő részére megrendelt áru kiszállítására 3 hónapon belül nem kerül sor, a megrendelés elavul és megszűnik. A megrendelés elévülését követően a szerződő felek kötelesek az azzal kapcsolatos teljesítéseket visszaszolgáltatni.
|
|
|
|
B) Árukézbesítés, a tulajdonjog és a keletkezett kár átruházása
|
1)
|
Az eladó köteles a vevő részére a következő módon leszállítani az árut:
a) DPD futárszolgálattal a vevő kézbesítési címére
|
2)
|
Az eladó a megrendelést követő 1-3 munkanapon belül leszállítja a raktáron lévő árut. Amennyiben az áru nincs raktáron, a szállítási határidőt személyesen kell egyeztetni a vevőnek. Ha a szállítás DPD szállító segítségével történik, a vevőt köteles a szállítás előrevárható idejéről kiértesíteni.
|
3)
|
Az áru fogyasztói hitelből történő megvétele esetén a fenti bekezdés alapján a vevő részére történő áruszállítás az áru teljes vételárának kifizetése után esedékes.
|
4)
|
A vevő köteles a megrendelt áru átvételére.
|
5)
|
Amennyiben a szállító a megadott címen lévő vevőt nem éri el, a szállító jogosult az általa leszállított árut azon felnőtt személy részére eladni, mely az adott címen található és hajlandóságot mutat az áru átvételére és a vételár megtérítésére. Abban az esetben, ha a szállító a megadott címen a címzettet nem éri el, a megadott cím helyszínén hagy az áru elhelyezéséről szóló írásos értesítést. A vevő köteles az eladónak az ismétlődő szállítással kapcsolatosan keletkezett költségek megtérítésére.
|
6)
|
Abban az esetben, ha a vevő részéről, az ok feltüntetése nélkül, az áruátvétel megtagadása történik, az eladó árukézbesítési kötelessége megszűnik. A vevő ilyen esetben köteles az eladó részére a szállítással kapcsolatban keletkezett költségeket megtéríteni. Az eladó részéről, vevő részére történő kézbesítéssel kapcsolatos kötelezettségek megszűnésével az adásvételi szerződés is megszűnik, és a szerződő felek kötelesek a teljesített részből származó javak visszaszolgáltatására.
|
7)
|
A vevő köteles megtéríteni az áru vételárát, ill. az esetleges szállítási költségeket:
a) az eladó személynek, amennyiben az áruszállítást a szállítóval bonyolítandó.
|
8)
|
A vevő jogosult banki utalással jóváírni az áru vételárát, mégpedig az eladó K & H Bank Zrt. 10403332-50515754-71681001. sz. számlaszámán. Mindez az összes weboldalunkra vonatkozik. A vevő a banki átutalás során köteles feltüntetni a megrendelés számát. Amennyiben az áru kézbesítése futárszolgálat segítségével történik, azt megelőzően köteles az áru vételárával együtt a szállítási költséget is megtéríteni.
|
9)
|
Az áru átvételével annak mindennemű tulajdonjoga, valamint a keletkezendő kár átruházódik a vevőre magára.
|
10)
|
Az eladó az áruval együtt írásos dokumentumot állít ki: számlát, szállítólevelet, esetleg garancialevelet, használati utasítást, mégpedig cseh nyelven a szállítandó áruhoz csatolván.
|
11)
|
A vevő a szállítólevél és a számla alapján köteles ellenőrizni a leszállított áru milyenségét és mennyiségét, valamint jelezni írásos formánba annak hiányát az eladó felé. Ez főleg azon esetekben, amikor a leszállított áru valóságos tartalma nem felel meg a szállítólevélen vagy a számlán feltüntetett adatoknak. Az vevő által beterjesztett értesítésen belül köteles az esetlegesen előforduló hibákat konkrétan meghatározni, körülírni.
|
|
|
|
III. A szerződő felek jogai és kötelességei
|
1)
|
Amennyiben postai úton vagy szállító segítségével történt az áru kézbesítése, a vevő a kézbesítést követő 14 napig jogosult az ok feltüntetése nélkül elállni az adásvételi szerződéstől. A 14 nap elteltével azonban a vevő e joga megszűnik.
|
2)
|
A vevő köteles írásban értesíteni a szerződéstől való elállásának tényét, melyet postai úton megküld az eladó értékesítési helyének címére a ÁSZF I. cikkelyének 2. bekezdése értelmében, esetlegesen az árut személyesen visszajuttatni az eladó részére. A szerződéstől való elállás esetében a vevő köteles az eladónak az átvett árut visszaszolgáltatni a szerződéstől való elállás tényéről szóló értesítéssel egyetemben.
|
3)
|
A szerződéstől való elállás az áru eladó részére történő visszaszolgáltatásának pillanatában hatályba lép.
|
4)
|
A szerződéstől való elállás tényéről szóló értesítésen a vevő köteles a megrendelés számát, valamint az áru pontos meghatározását feltüntetni beleértve az áru megnevezésével és a leszállított mennyiséget is.
|
5)
|
A szerződéstől elálló vevő az átvett árut köteles az eredeti csomagolásban, mindennemű sérülés, rongálás nélkül visszaszolgáltatni az eladónak, mégpedig annak minden tartozékával, dokumentációjával együtt – a számla kivételével. Rongálásnak tekintendő a védjegy, bélyegző, logó és egyéb eredetiséget igazoló jegy áruról történő eltávolítása.
|
6)
|
A szerződéstől való elállás esetén a eladó köteles a kifizetett vételárat a vevő részére visszatéríteni, melyből levonásra kerül(-nek): a) az áru-visszatérítés okán keletkezett, ill. az áru egy következő értékesítéséhez történő módosítás költségei,
b) az ismételt kézbesítés, szállítás folytán és raktározás következtében keletkező költségek
c) a kifizetett ár és az áru mint használt cikk ára közti különbözet, amennyiben azt az eladó részéről lehetetlenség új áruként ismételten értékesíteni.
|
7)
|
Az eladó mindennemű halogatás nélkül az áru visszaszolgáltatását követően jóváírást állít ki és azt aláírásra a vevő részére megküldi. Az eladó a visszaszolgáltatott áru vételárát vagy banki átutalással, vagy postai szelvényen küldi meg a vevő címére, mégpedig a vevő kézjegyével ellátott jóváírás kézbesítését követő 14 napon belül.
|
8)
|
Amennyiben az adásvételi szerződés a megrendelés megszűnése okán megszűnt, ill. a megrendelés időtartamának érvényessége lejárt, ill. a vevő részéről a termék elutasítása megtörtént (lásd az ÁSZF II. cikk., A) pontjának 6-7. bek., ill. a II. cikk. B) pontjának 6. bek.) és az áru vételárának rendezése a vevő részéről már megtörtént, az eladó köteles az adásvételi szerződés megszűnését követő 2 napon belül visszatéríteni azt a vevő bankszámlájára.
|
|
|
|
IV. Az eladó kárfelelőssége, reklamáció
|
|
A) A termék-megfelőségért vállalt garancia
|
1)
|
Az eladó felelősséget vállal a vevőnek a szerződésnek megfelelő, hibátlan áru leszállításáért. A termék a szerződésnek megfelelő, amennyiben:
a) a minősége a gyártó vagy eladó általi leírásának, az adott termékkel kapcsolatos reklámnak megfelel,
b) a jogi előírásoknak megfelel,
c) a leszállított áru mennyisége megfelel,
d) megfelelő méretekkel és súllyal rendelkezik,
e) az eladó, ill. a vevő által meghatározott célnak megfelelő,
|
2)
|
Amennyiben a termék átvételére az eladó értékesítési helyén kerül sor és azt a termék jellege engedélyezi, a vevő jogában áll az jelenlétében történő ellenőrzés elvégzését, ill. annak előzetes üzembehelyezését kérni.
|
3)
|
A szerződési feltételekkel ellentétben álló meghibásodás esetén (ÁSZF IV. cikk. A) pontjának 1. bek.) a vevő jogosult a termék szerződés feltételeinek megfelelő állapotba helyezése. Az ilyen esetben a vevő jogosult: a) az árucserére, ill. árujavításra
b) méltányos árengedményre
c) a szerződéstől való elállásra.
|
4)
|
A szerződési feltételekkel összeegyeztethetetlennek tekintendő az áru átvételétől számított 6 hónapon belül történő esetleges meghibásodás stb., amennyiben az nem mond ellent a termék jellegének.
|
|
|
|
B) A garancia alá eső termékek
|
|
|
1)
|
Az eladó felel a szerződés feltételeivel ellentétben álló meghibásodásért a jótállási időn belül.
|
2)
|
Az leszállított, kedvezményes árú termékek esetében nem érvényes a fenti garancia.
|
3)
|
A használt termékekre garanciát az eladó nem vállal, csak az átvételnél észlelt meghibásodások esetében. Az eladó úgy szintén nem vállal garanciát az átadandó termék elhasználtságának mértékére.
|
4)
|
A termék garancia időtartama 25 hónap, amennyiben az eladó fél azt másképp meg nem határozza.
|
5)
|
A jótállási idő a termék átvételének pillanatától lép hatályba. Egyéb vállalkozó és nem az eladó esetében a jótállási idő a forgalomba helyezés pillanatától érvényes, amennyiben az adott termék eladó általi forgalomba helyezésének ideje az átvétel idejétől számítva nem több, mint 3 hét.
|
6)
|
A garancia ideje a reklamált termék javításának idejéig tart. Termékcsere esetén a garanciaidő továbbfolytatódik, az új termék leszállítását követően azonban új garanciaidő lép érvénybe az új garancialevél alapján, mely az eredeti garancialevelet helyettesíti.
|
7)
|
A garancia nem vonatkozik:
a) a megszokott módon használt termék elhasználtsága esetében,
b) szakszerűtlen összeszerelés, a Cseh Műszaki Szabványnak nem megfelelően üzembeállított, bekapcsolt termék esetében,
c) számítógépes vírus által okozott meghibásodás esetére,
d) a jogi előírásokkal ellentétes, softwerhiba esetén.
|
8)
|
A garancialevél az áruval együtt kerül a vevő részére átadásra. A garancialevél hiánya esetén azt a szállítólevél helyettesíti, melyben feltüntetésre kerül a jótállási időszak hossza.
|
9)
|
Reklamált és eltávolítható hiba, meghibásodás esetén a vevő jogosult:
a) a meghibásodás ingyenes, időben elvégzett és rendes eltávolítására,
b) a termékcserére vagy alkatrészcserére,
c) megfelelően arányos árengedményre,
d) a szerződéstől való elállásra.
|
10)
|
Az eltávolíthatatlan meghibásodás esetében a vevő jogosult:
a) a termékcserére
b) az adásvételi szerződéstől való elállásra.
|
|
|
|
C) Hibás termék reklamációja
|
|
|
1)
|
A vevő köteles reklamálni az eladónál meghibásodás esetén.
|
2)
|
Abban az esetben, ha a garancialevél a termék javítása esetében hivatalos szervizt jelöl ki erre a feladatra, mely az értékesítés helyszínén található – a vevő részére a legközelebb, a vevő a jogában áll a gyártó azon hivatalos szervizének szolgáltatásait igénybe venni.
|
3)
|
A vevő jogosult a reklamációra:
a) az eladó értékesítési helyére címzett írásos formában az ÁSZF I. cikk., 2. bek. megfelelően, ill. a gyártó hivatalos márkaszervizének címére, melyet a garancialevél is tartalmaz,
b) személyesen az eladó értékesítési helyén vagy a gyártó hivatalos márkaszervizénél.
|
4)
|
A garancia alá eső termékek esetében legkésőbb a garanciaidő leteltéig jogosult a vevő reklamálni (ÁSZF IV. cikk., B) pontjának 4. bek.)
|
5)
|
Az kézbesített, vevő által átvett termékek meghibásodása esetén a vevő az átvétel napjától számított 12 hónapig jogosult reklamálni.
|
6)
|
A vevő köteles a reklamációval egyetemben, a garanciaidő alatt az eladó vagy a gyártó hivatalos márkaszervize részére átadni, hozzáférhetővé tenni reklamáció felülbírálása céljából az adott hibás terméket eredeti csomagolásban és állapotban, tartozékaival, dokumentációjával együtt.
|
7)
|
Reklamáció esetén a vevő köteles felmutatni a garancialevelet, ill. a szállítólevelet, mely a garancialevelet helyettesíti.
|
8)
|
Az előző két dokumentum hiányában a számla is felhasználható reklamáció esetén.
|
9)
|
A vevő köteles a reklamációban feltüntetni a megrendelés számát, az áru megnevezését, a meghibásodás pontos leírását, továbbá a reklamációjának konkrét célját, kérését.
|
10)
|
Az eladó, a gyártó hivatalos márkaszervize köteles az adott hiba mihamarabbi elhárítására, mégpedig legkésőbb a kézbesítésétől vagy a reklamált termék átadásának napjától számított 1 hónapon belül (ÁSZF IV. cikk., C) pontja, 5. bek.).
|
11)
|
Indokolt reklamáció esetén az eladó vagy a gyártó hivatalos márkaszervize a fentebb említett időn belül a megjavított vagy kicserélt áru átvételére szólítja fel a vevőt, esetleg az adott terméket megküldi postai úton a vevő címére.
|
12)
|
Amennyiben az eladó vagy gyártó hivatalos márkaszervize a reklamációt nem ismeri el, azt a vevővel a 9. bekezdésben feltüntetett időn belül tudatja. A reklamáció figyelmen kívül hagyásáról szóló értesítéssel együtt csatolja a az esetleges javítási költségek, csere mértékét is.
|
13)
|
A reklamáció figyelmen kívül hagyásáról szóló értesítés átvételét követően a vevő köteles az eladót, ill. a gyártó hivatalos márkaszervizét értesíteni végső döntéséről: ellenérték fejében kívánja-e a termék cseréjét, javítását, egyéb esetben köteles azonos időn belül átvenni vagy megküldeni a kézbesítés pontos címét. A termék visszavételével kapcsolatos költségek a vevőt terhelik.
|
14)
|
A reklamált meghibásodás jellegéről és indokoltságáról minden esetben a gyártó hivatalos márkaszervize dönt még abban az esetben is, ha a reklamáció az eladónál történt.
|
15)
|
Jogi orvoslás esetén a reklamált hiba indokoltságának megítélésénél a gyártó hivatalos márkaszervizének álláspontja a döntő.
|
|
|
|
D) Vonóhorog műbizonylat elvesztése vagy károsodása esetén:
|
|
|
1)
|
Az üzleti partnereink számára (nagykereskedelmi partner) a vonóhorog műbizonylat elvesztése esetén 5.000HUF értékben állítunk ki újat
|
2)
|
A végfelhasználói vásárlóink számára (kiskereskedelmi partner) a vonohorog műbizonylat elvesztése esetén 10.000HUF értékben állítunk ki újat.
|
3) |
Azon esetben, ha az ügyélhez bizonyíthatóan károsodott vonóhorog műbizonylat érkezett, ingyenes kiállítunk újat a számára.
|
|
|
|
V. Személyes adatok védelme
|
|
|
1)
|
Ez eladó által feldolgozásra kerülő személyes adatok (vevő adatai) e szerződésből származó jogok és kötelességek teljesítésére szolgál.
|
2)
|
A személyes adatok egyéb jellegű feldolgozására csak a vevő beleegyezésével kerülhet sor. A vevő személy adatai feldolgozására tett nyilatkozatát a regisztrációja során hagyja jóvá. Amennyiben az eladó termékajánlattal fordul elektronikus úton a vevő irányba, az esetben is jogosult a vevő személyes adatainak felhasználásra. Abban az esetben, ha ennek tényét a vevő visszautasítja, érvénytelenné válik.
|
3)
|
Az eladó nem jogosult a tudomására kerülő személyes adatok közzététele, hozzáférhetővé tétele, megküldése egyéb személyek számára.
|
|
|
|
VI. Záró rendelkezések
|
|
|
1)
|
A megrendelés elküldésének ideje alatt az ÁSZF rendelkezései a meghatározók.
|
2)
|
A szerződésben nem szabályozott egyéb kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései a mérvadóak.
|